Confession: ik ben echt keigoed in plannen en ik hou onwijs van planningen maken. Maar (heel eerlijk) ik heb best veel moeite om me aan mijn eigen planning te houden. En op de één of andere manier vind ik het… lees meer →
Iedere organisatie staat bol van de kennis. Kennis die helaas nog vaak verstopt blijft in de hoofden van experts. Zonde, want die ervaring en al dat inzicht kun je als organisatie eenvoudig inzetten om beter gevonden te worden via Google,… lees meer →
De ene keer kost het je totaal geen moeite om een blog te schrijven, de andere keer staar je naar een knipperende cursor en komt er niks uit je vingers. Herkenbaar? Voor mij in ieder geval wel! Hoewel schrijven en bloggen… lees meer →
Je leest het overal; om klanten te werven, bezoekers naar je website te leiden en beter gevonden te worden via Google, moet je toch echt aan de slag met zakelijk bloggen voor je bedrijf. Maar hoe pak je dat aan?… lees meer →
Woohoo, het is eindelijk zover! Na jaren whitepapers en ebooks schrijven voor opdrachtgevers, heb ik éindelijk een eigen digitale publicatie gemaakt. Vanaf vandaag kun je mijn eerste ebook lezen, met een behoorlijke hoeveelheid tips voor het schrijven van inhoudelijk sterke blogartikelen. Ik ben… lees meer →
Zakelijk bloggen betekent dat je blogt voor professionele doeleinden. Een goede zakelijke blog moet je lezer dan ook iets leren, inspireren of ergens mee helpen. Maar betekent dat dan dat je formeel moet blijven in je teksten en het ‘zakelijk’… lees meer →
Advertenties op je blog, samenwerken met bedrijven, adverteerders werven, advertorials verkopen… Hoe krijg je dat als blogger voor elkaar? Hoe krijg je bedrijven zover dat ze op je blog willen adverteren? En hoe pak je zo’n samenwerking slim aan?
Een blog schrijven kan zó veel tijd in beslag nemen. Voor je het weet, ben je uren bezig met onderwerpen verzinnen, research doen, inlezen, schrijven, redigeren en vormgeven. Wél de vruchten plukken van zakelijk bloggen, zonder er al teveel tijd… lees meer →
Zakelijk bloggen is iets heel anders dan commercieel bloggen. Inhoudelijk althans. De inhoud van je zakelijke blogs is bij voorkeur precíes dat: inhoudelijk! Dat betekent dat je niet je eigen verhaal, maar de wens van de lezer voorop moet zetten… Lees de blog →
Zelf afbeeldingen met tekst maken voor je blog of social media, hoe doe je dat eigenlijk? In deze blog vind je o.a. 3 handige tools én 5 slimme tips voor het maken van mooie plaatjes! Lees de blog →