Writeaholic.nl

Vrouwen online: Social expressionistas & Alpha trendsetters #socialmedianieuws

AOL en Bovitz Research Group hebben in een onderzoek vrouwen onderverdeeld in groepen, gebaseerd op hun online communicatiegedrag. Van de 7 groepen bleek de meest actieve groep het kleinste. Zo’n 8% van de vrouwen valt in de categorie ‘social expressionista’s’.

Social expressionista’s gebruiken het internet om hun meningen te uiten en online te communiceren met mensen zoals zijzelf. De social expressionista omschrijft zichzelf als iemand die het web gebruikt om haar meningen en creativiteit te delen met anderen. Zij gelooft dat het web mensen samenbrengt en is gepassioneerd over community’s. Social expressionista’s houden dus ook heel erg van social networking sites. SNS’s zijn vitaal voor hen, omdat het de locatie is waar zij gelijkgezinden vinden en hun opinie kunnen delen. Bijna 90% van deze groep gaf aan dat social networking sites hun meest favoriete type site, dat is 13% meer dan de volgende groep: de alpha trendsetters.

De Alpha trendsetters (13%) nemen zowel hun privéleven als hun carrière heel serieus. Ze zijn brand consious en er wordt naar hen opgekeken.

US Female Internet Users Who Say Social Networks Are Their Favorite Sites*, by Identity Segment, March 2011 (% of respondents in each group)

Volgens het rapport kun je als marketeer het best buzz creëren onder social expressionista’s om hen onderdeel van de dialoog te maken en de kans te geven  met brand assets te spelen en daarmee hun eigen content te ontwikkelen. Alpha trendsetters zijn veel minder actief online, veel minder discussie-georiënteerd, maar vinden het nog steeds leuk om ideeën en informatie over nieuwe producten te delen. Zij weten er ook meestal het eerst vanaf. Voor deze groep is ‘early access’ het belangrijkst. Zij zijn dus het meest geschikt als je het hebt over iets nieuws of trends.

Lees meer social media nieuws (Facebook betaalt gebruikers voor kijken reclame & 7 Twitter tips voor online redacties) op Frankwatching.

Saskia de Laat
Saskia de Laat is blogtrainer & content coach voor ondernemers, experts en bedrijven. Ze verzorgt workshops & cursussen en coacht ondernemers één-op-één. Als tekstschrijver verzorgt ze daarnaast inhoudelijke blogartikelen, klantcases en whitepapers.

One comment

  1. Een facebook/twitter verslaving klinkt inderdaad veel mooier als je het als sociaal expressionistisch beschrijft 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hi, ik ben Saskia!

Blogtrainer & contentcoach. Ik geef workshops, trainingen & advies op het gebied van zakelijk bloggen en contentmarketing. Ook schrijf ik inhoudelijke teksten zoals blogs, whitepapers en klantcases. Koffie drinken? Neem even contact met me op!
Workshop Agenda

ZAKELIJK BLOGGEN

Datum: 23 augustus 2019
Locatie:
Usine (Eindhoven)
Status: nog 1 plek!

———————-

Datum: 20 september 2019
Locatie: Strijp-S (Eindhoven)
Status: VOL!!

Meer informatie >>

Mijn laatste blogs