Writeaholic.nl

Facebook verbetert safety suite & groei social media budgetten #socialmedianieuws

Facebook verbeterde onlangs haar safety suite; aparte omgevingen voor onder andere docenten en ouders en een social reporting tool waarmee gebruikers misbruik kunnen melden. Daarnaast in deze blogpost: het online gedrag van moeders met jonge kinderen, marketeers spenderen steeds meer aan social media marketing & actieve Twitteraars hebben kortere relaties…

Facebook verbetert safety suite
Facebook verbeterde onlangs haar safety suite. Een van de verbeteringen is het standaard instellen van een beveiligde https verbinding, die het moeilijker maakt om je persoonlijke data (gebruikersnaam en wachtwoord) te verkrijgen. Ook verbeterde de site haar safety center, waar informatie te vinden is over de veiligheid, filosofie, community, tools & resources zoals account settings van de site. Er is speciale aandacht voor ouders, docenten, tieners en politie & justitie.

Facebook geeft daarnaast op de officiële blog aan dat er plannen zijn voor een gratis te downloaden guide voor docenten om Facebook te gebruiken in de les. Daarnaast komt de social network site met een nieuwe ‘social reporting tool’ die het mogelijk maakt voor gebruikers om melding te maken van pesten of andere overtredingen van de algemene voorwaarden. De nieuwe feature maakt het mogelijk om een privébericht te sturen naar de persoon die de aanstootgevende content heeft geplaatst en een uitgebreide mogelijkheid om het misbruik aan Facebook te rapporteren. De feature is beschikbaar voor foto’s, wall posts, profielen en fan pages.

Het online gedrag van moeders met jonge kinderen

Het EIAA (European Interactive Advertising Association) Digital Mums with Young Children Report onthult het digitaal gedrag van Europese moeders met jonge kinderen (in de leeftijd van 0 tot 4 jaar). De belangrijkste conclusie: moeders met jonge kinderen hebben een grotere betrokkenheid bij online content dan Europese vrouwen zonder kinderen en zijn verbonden met familie, kennissen & vrienden via social media en het schrijven en lezen van blogs. Nog een paar resultaten op een rij:

  • 65% van de moeders met jonge kinderen gebruikt het internet.
  • Internet is het populairst bij Belgische, Noorse en Nederlandse moeders.
  • Moeders zijn geneigd om meerdere media tegelijk te gebruiken. 82% gebruikt ten minste een ander medium terwijl men TV kijkt. 40% van die groep gebruikt het internet,  44% leest een tijdschrift en 22% de krant.
  • 61% van de moeders met jonge kids geeft aan zich ‘verloren’ te voelen zonder internet, 22% zou zich verloren voelen zonder TV, 7% zonder radio, 3% zonder krant en slechts 1% zonder tijdschriften.
  • Moeders met jonge kinderen spenderen 17,8 uur per week online. Dat is een uur meer dan vrouwen zonder kinderen. 73% van de Europese moeders gebruikt het internet bovendien elke dag.
  • Moeders gebruiken het internet met name om contact te houden met vrienden of familie (82%), betere producten of diensten te kiezen (60%) en hun geldzaken te managen (49%).
  • 55% bezoekt regelmatig nieuwssites, 51% zoekt naar ‘locale informatie’ (tegenover 40% van de vrouwen zonder kids).
  • Jonge moeders gebruiken het liefst e-mail (80%), social media (59%), instant messaging (35%).

Social media budgetten steeds groter
Steeds meer marketeers geven aan dat social media volledig geïntegreerd zijn in hun marketingstrategie. 70% verwacht dit jaar meer dan 10% meer uit te geven aan social media marketing dan vorig jaar, volgens een poll onder marketeers (verantwoordelijk voor de marketingbudgetten van onder andere Bank of America en Colgate-Palmolive) van Effie Worldwide en Mashable. Social media gaat in 2011 11,9% van het totale marketingbudget bedragen, tegenover 13% voor TV. Het meeste van dat geld naar het verkrijgen van meer fans op Facebook, de tweede grote kostenpost is het vergroten van de ‘mobile’ aanwezigheid. Drie overige resultaten:

  • 50% gaf aan het social media beheer zowel in-house als via een bureau te laten verlopen.
  • 80% gaf aan van plan te zijn om iPad-gebaseerde reclame of een iPad app te ontwikkelen dit jaar.
  • 87% gaf aan dat social media belangrijk of zeer belangrijk zijn om marketingdoelstellingen van dit jaar te behalen.

Lees de rest van dit artikel op Frankwatching.

 

Saskia de Laat
Saskia de Laat is blogtrainer & content coach voor ondernemers, experts en bedrijven. Ze geeft workshops & trainingen en coacht experts één-op-één. Als tekstschrijver verzorgt Saskia inhoudelijke blogartikelen, klantcases en whitepapers.

One comment

  1. Toch grappig dat de moeders langer er op zitten per week als een vrouw zonder kinderen. Is dit dan om even tot rust te komen als de kleine weer aan het slapen is of heeft dit andere redenen? Als je alles bij elkaar optelt kom je uit op zo’n 90% dat wel iedergeval iets nodig heeft wat met media te maken heeft. Kun je toch zien hoe snel dat allemaal gegaan is en nog altijd blijft groeien, en dat internet ook nog altijd populairder word. Zowel onder kinderen als onder de moeders, of vrouwen zonder kinderen.

    Elke moeder of vrouw dat ik ken maakt eigenlijk ook wel gebruik van internet, of enige andere media en ik zou echt totaal niemand op kunnen noemen die er totaal geen gebruik van maakt. En dan heb je tegenwoordig ook nog de blackberrys waarmee je instant messages kan versturen, ook al helemaal een hype aan hett worden. Moet niet gekker worden, straks word alles gedaan met de computer en heb je geen winkels e.d meer nodig!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hi, ik ben Saskia!

Blogtrainer & contentcoach. Ik geef workshops, trainingen & advies op het gebied van zakelijk bloggen en contentmarketing. Ook schrijf ik inhoudelijke teksten zoals blogs, whitepapers en klantcases. Koffie drinken? Neem even contact met me op!
Workshop Agenda

TRAINING
‘Bloggen voor je bedrijf’
Locatie: Eindhoven
Datum: 7 augustus
Duur: hele dag
Vrij: nog 2 plekken

TRAINING
‘Bloggen voor je bedrijf’
Datum: 18 september
Locatie: Eindhoven
Duur: hele dag
Vrij: VOL!!

Meer informatie >>