Consumenten kopen steeds meer online, ook grote en zware producten zoals (tuin)meubels, koelkasten en tv’s. PostNL Extra@Home bezorgt en installeert dit soort XL-producten voor een groot aantal webshops bij consumenten thuis.
5 trends in e-commerce
In opdracht van PostNL Extra@Home schreef ik een whitepaper waarmee het bedrijf kennis deelt met relaties, klanten en prospects. En bovendien laat zien uitstekend op de hoogte te zijn van de nieuwste ontwikkelingen in de markt. Samen kozen we voor een insteek gericht op de belangrijkste e-commercetrends.
Het claimen van de ‘last mile’
Na het lezen van deze whitepaper weet je als retailer welke 5 belangrijke trends er spelen in zijn vakgebied. En hoe je daar, door het claimen van de zogenaamde ‘last mile’ (bezorging en installatie), slim op in kunt spelen.
Daarnaast vind de lezer in de whitepaper twee interviews. Eén over de trend ‘Gemak’ met de algemeen directeur van Otto Nederland. En een interview met een klant van Retourplaza, een initiatief van PostNL gericht op duurzaamheid. Post NL zet de whitepaper op dit moment in als leadgeneratietool voor het bereiken en interesseren van nieuwe klanten.
PostNL over deze samenwerking
“Als marktleider in de Benelux op het gebied van bezorging aan consumenten delen wij graag onze kennis met anderen, bijvoorbeeld in de vorm van een ‘whitepaper’. Door de professionele aanpak van Saskia, die interesse, prettige nieuwsgierigheid en doordat ze een grote ‘allround’ kennis koppelt aan een fijne manier van schrijven, is het een document geworden dat door velen met complimenten is ontvangen.”
Jan Hunze, directeur Sales & Business Development